+ h e a r m e +

Sunday, August 9, 2009

+ semarak akal +

Secara idealnya, kehidupan manusia sama ada Islam atau bukan Islam berada dalam acuan yang dicipta oleh bangsa Yahudi dan pendokongnya. Acuan yahudi ini dibaptiskan dalam semua elemen kehidupan termasuk politik, ekonomi dan sosial. Bukan itu sahaja, ia termasuk dalam persoalan bentuk mangkuk tandas kepada persoalan ideologi politik. Begitulah kehebatan dan kepintaran yahudi laknatullah. Walaupun hebatnya acuan yahudi ini, manusia khususnya orang Islam terus terleka dan dibuai mimpi indah mengagungkan acuan yahudi yang dianggap simbol pembangunan dan kemodenan. Contoh mudah makanan seperti burger, syarikat MacDonald dan KFC merupakan syarikat penyokong yahudi telah mengajar manusia tentang penting prestij dan menjadi makanan itu yang boleh dimakan sambil berlari dan minum coke (mengubah adab makan orang Islam).
Fenomena ini bukan hanya di Malaysia tetapi terdapat juga di bumi suci, Makkah. Betapa kerdilnya pemikiran umat Islam. Pemikiran yahudi terbongkar apabila muncul protokol yahudi yang membicarakan rancangan rahsia yahudi selama 100 tahun. Serangan pemikiran dan kebudayaan dilakukan bukan secara terangan tetapi dididik melalui media massa dan pendidikan atas nama ke arah negara maju dan membangun. Asas kepada semua elemen yang dianjurkan oleh nafsu jahat yahudi ini adalah faham humanisme.
Humanisme merupakan fahaman yang mengagungkan akali dan perasaan kemanusiaan. Daripada faham humanisme inilah lahir faham-faham seperti feminisme, kapitalis, liberalisme, demokrasi, komunisme, idea trendy, makanan segera, hak asasi, amalan sek bebas, gay dan pelbagai kebijaksanaan yahudi. Humanisme bermatlamat memenuhi nafsu kemanusiaan, kebenaran dan keadilan bersifat dari manusia, oleh manusia dan untuk manusia. Mungkin ada yang mempersoalkan, kalau begitu apa yang kita ada untuk hidup?

Kita seharusnya mencari alternatif yang semakin ditinggalkan orang kerana kekunoan dan tidak relevan kononnya iaitu kembali kepada sistem al Quran dan hadis, marilah kita mempersoalkan sejauh manakah kita menggunakan al Quran dan hadis dalam kehidupan kita? Cukupkah ia dijadikan amalan ritual sahaja? Sistem yang dihasilkan oleh yahudi mestilah dijernihkan dan disuntikkan dengan roh Islam dengan membuang matlamat nafsu kemanusiaan sahaja.
Pelaksanaan sesuatu amalan mestilah berada dalam kawalan syariat agar tidak melanggari akidah dan ketentuan Ilahi. Begitulah yang harus dilakukan dalam amalan perundangan sebagai contoh. Laksanakanlah hudud dan qisas di samping menghapuskan amalan perundangan barua yahudi yang ada sekarang. Penguasaan yang paling berbisa yahudi adalah penguasaan pemikiran. Saya cuba menukilkan secara ringkas penguasaan yahudi dalam pemikiran politik dan anak muda. Dalam politik, yahudi telah mewujudkan suasana pertentangan bagi mencari kuasa. Secara tidak langsung sistem pilihan raya yang ada sekarang menyumbangkan kepada suasana perpecahan dan ketegangan politik yang teruk. Inilah yang diideakan oleh Karl Marx.
Sewajar kita menggunakan sistem peratusan undi dan dibenarkan semua pihak berkempen melalui TV dan semua pihak perlu mengakui kekalahan sebagai biasa dalam permainan politik. Aliran pemikiran politikus sekular dipengaruhi ideologi feminisme, sosialis, teokrasi dan liberal-pragmatisme yang berkiblat yahudi sehingga mereka cuba menidakkan hukum Allah dan mengamalkan sesuatu bertentangan dengan Islam seperti rasuah.
Di kalangan anak muda, pemikiran pemujaan terhadap artis, pengaulan bebas, budaya trendy dan kehidupan selesa tanpa perjuangan dan dakwah telah diterap dan dicanang hampir sempurna(masih mengingati agama Islam tetapi sebagai amalan ritual dan bersifat peribadi) mengakari pemikiran anak muda. Media massa mendidik anak muda dengan URTV, rancangan 3R dan pelbagai lagi program yang boleh menaikkan keghairahan nafsu kemanusiaan anak muda yang sememang mudah terangsang dan lalai. Budaya trendy dapat dilihat dari segi pemakaian dan pemilikan handphone baru mereka. Itulah idea utama yang diterang secara ringkas tentang acuan yahudi yang mengakari kehidupan seharian kita. Sama-sama kita jernihkan.

No comments: